torsdag, februari 10, 2011

Oplanerade utgifter....

Alltid är det någonting som händer – och i regel så kostar det pengar.
Förra lördagen tappade jag en fyllning i en tand och hela helgen hade jag en tandkrater med rakbladsvassa kanter så innan jag kom till tandläkaren i måndags så var tungan sönderskavd på undersidan. Det var ingen trevlig upplevelse och mitt tal blev en aning sluddrigt utöver att jag hade värk i tungan.
Tandläkaren bedömde att det var så lite kvar av tanden att han ville sätta in en stifttand vilket jag inte fattade innan det var för sent. När jag skulle betala räckte inte pengarna jag hade med mig eftersom han ville ha 4 000 bath i en första betalning. Totalt kostar hela härligheten 9 000 bath.
På onsdag hade jag en ny tid klockan 13.00 och var där i god tid. Men tandläkaren lyste med sin frånvaro och jag blev ombedd att komma tillbaka klockan 14.00. Det är klart att man blir förbannad och känner sig lite nonchalant behandlad. Men det är liksom inte läge att klaga eller bråka, det är ju tandläkaren som har borren.
Nu har jag en provisorisk tand till nästa onsdag då den riktiga skall monteras. Då fick jag första tiden på förmiddagen så det är väl bara att hoppas att han kravlat sig ur sängvärmen då.

Inga kommentarer: