lördag, december 03, 2011

VM i V75...

King Åke

Det som skulle bli en tämligen enkel tävling blev rena mörkret och plats 12 560 är ju inget att vara stolt över. Ok, det var lite stolpe ut från början, men ändå borde jag ha gjort bättre ifrån mig. Det är ju inte slut ännu men en finalplats eller en plats bland de 1000 första känns ljusår borta. 
Jag tar nya tag i dag och hoppas på en kraftig förbättring. Det känns att formen är på G och i onsdags så blev det fem rätt på V86 och i de avdelningar jag sprack så hade jag tvåan med. Jag kan lova att det var hååååååårt i mål.

Så här ser jag på dagens omgång:

Avd 1.           Sacha du Varlet kan vara ett alternativ till enkelstreck. Men blir han het i ledningen är det en favorit i fara. Vid gardering krävs nog minst fem streck.
Avd 2.           På förhand ser det ut som ett tvåhästarslopp. Jag tror dock att Arby’s Amalia får svårt att stå emot trycket från Global Midnight. Spik eller ett tvåhästarslås är väl vad det handlar om.
Avd 3.           Year In Review är nog omgångens bästa spikförslag. Med tre streck känns loppet helgarderat.
Avd 4.           Det känns som att spetsstriden kommer att avgöra mycket i det här loppet. Tuffa lirare klarar sig med tre streck men det behöver inta vara helt fel att strecka ytterligare tre ekipage.
Avd 5.           Två av loppets förgrundsfigurer kommer från Svanstedts stall och man lär nog snarare hjälpa varandra än att stjälpa varandra. I första hand två streck men vid behov av både hängslen och livrem så blir det ytterligare fyra streck.
Avd 6.           Med fyra streck så känns det vältäckt och med ytterligare två streck så är det så gott som helgarderat.
Avd 7.           Tipsnissar och s k experter sjunger i kör, Gossip’s Winner. Kommer han till ledningen så är det nog rätt melodi. Men kommer han verkligen dit med flera raketer invändigt? Jag är inte alls säker och då är loppet öppet. Minst fyra streck
som jag upplever det och med tanke på att det kommer att gå undan här bör man nog strecka två av bakspårshästarna också.

Mitt system:

Avd 1.           7                                          R 4-1
Avd 2.           13                                        R 7-1
Avd 3.           1                                          R 9-2
Avd 4.           1,2,3,5                                 R 6-8
Avd 5.           3,1                                       R 4-5
Avd 6.           1,4,5,7                                 R 2-8
Avd 7.           1,2,3,5,9,10                         R 4-6

Inga kommentarer: