torsdag, december 08, 2011

Nu är det riktigt förkylt.....


Förkylningen vill inte släppa och nu rasslar det riktigt störande i luftrören. Det finns ingen anledning att förlänga plågan eller att i värsta fall förvärra tillståndet utan det bar av till sjukhuset i morse.
 
Man visar upp patientkortet, blir registrerad, vägd och blodtrycket kollas någon minut efter det att man kommit in genom sjukhusets entré. Några minuter senare var det dags att träffa läkaren, samma en som, enligt lungkliniken i Sundsvall, ställde en felaktig diagnos förra gången det begav sig.
Hon kände igen mig (very handsome man) och efter några få frågor om mitt tillstånd och mina symtom så blev det snabb förflyttning till röntgenavdelningen. Efter några minuters väntan på att röntgenplåten framkallades så blev det ett nytt besök hos läkaren som utifrån röntgenbilden förklarade vad jag hade för problem och om jag förstod det rätt så handlar det om en luftrörskatarr.
Efter ca fem minuters syrgasbehandling, avhämtning av en plastkasse med medikamenter, röntgenplåten och en inhalator samt betalning för röntgen, behandling och medicin så kunde jag lämna sjukhuset ca 35 minuter efter det att jag kom dit.
Nu har jag för vana att, via Internet, kolla vad de vill att jag skall proppa i mig innan jag gör det och noterade då att en av medicinerna innehöll en substans (Amoxicillin) som i Sverige tidigare ingått i nu avregistrerade läkemedel. Normalt börjar ju klockorna ringa men är man riktigt dålig – och det är jag - då äter man och tiger och hoppas att man mår bättre i morgon.

Inga kommentarer: