måndag, december 05, 2011

Lite snuva stjälper ofta rejäl karl....


Knockad, golvad, nere för räkning, uträknad - you name it. Nu har jag åkt på en superinfluensa i likhet med vad som hände förra året. Det började med att Yaya blev sjuk och sedan blev även jag smittad. Jag har feber, snuva, hosta, halsont och problem med ögonen, precis samma symtom som förra året. De två senaste dagarna har det inte blivit mycket gjort utan det har mest varit vila som har gällt. Jag kan inte heller med bästa vilja i världen påstå att det känns som om jag är på bättringsvägen. Jag räknar med att vara offside några dagar till.

Det kom väldigt olyckligt i tiden då jag äntligen kommit igång med motionerandet efter alla problem med översvämningarna. Nu blir det att börja om på nytt.
 
Dessutom har man kommit igång med risskörden och då behöver vi vara hemma i Yayas by för att ta emot risleveranser som utgör arrendeavgift och ränta på pengar som Yaya lånat ut. Växelkursen har varit dålig på slutet och utvecklingen på aktier och fonder vill man bara glömma. Men rispriset ser ut att bli högre än på många år.

Inga kommentarer: