lördag, december 01, 2012

VM i V75



Jag är lite besviken på mig själv då det gäller min insats i årets tävling. Men man har inte råd med sådana misstag som jag tillåtit mig om man skall nå en topplacering. Nu är det sista omgången och då alla chanser till en hedrande placering är körda så koncentrerar jag mig på att klättra så högt upp i resultat listan som möjligt.

Förra veckan ställde banunderlaget till det för många och det är väl inte helt uteslutet att det kan bli problem på Bergsåker också då man räknar med sex, sju grader kallt och snö. Många hästar som presterar som bäst med barfota runt om underpresterar med skona på så jag räknar med att några favoriter bränner.

Jag väljer att spika tre ekipage den här gången.

Dagens system får därmed följande utseende:

I     5                    R 1-2
II    1,5,7,11       R 6-10
III   1,2,4,8         R 12-11
IV   2,3,4            R 7-1
V    4,5,8,9         R 6-1
VI   7                   R 3-1
VII  3                   R 2-9

Inga kommentarer: