måndag, december 17, 2012

Apropå SD:s framgångar.....



I går hängde jag ut centerpartisten Johan Hedin som framförde tesen att SD:s framgångar beror på att människor är oinformerade och helt enkelt inte vet bättre.

Nu när jag sovit på saken kan det kanske ligga något i vad han spekulerar om. Men samtidigt har jag lite svårt att förstå hur han tänker då Sverigedemokraterna redan innan valet 2010 hade negativ press - lindrigt sagt. Efter inträdet i riksdagen har det väl inte blivit positivare, snarare tvärt om skulle jag vilja påstå.
Med all negativ information som förmedlats om SD i media, med Aftonbladet och Expressen i spetsen, borde folk verkligen vara välinformerade och ”veta bättre”.  
Nu börjar jag snedtända lite och undrar om den gode Johan Hedin tycker att det svenska folket är så korkade att man inte kan tillgodogöra sig all den information som Aftonbladet och Expressen förmedlar och allt som SVT visar. Trots ”god” information har man tydligen inte lärt sig att ”veta bättre”.

Jag tror inte alls att folk är oinformerade utan att de flesta är så vakna att man genomskådat propagandan. 
Däremot så har jag märkt att några i min bekantskapskrets har svalt kroken och inte riktigt hänger med i debatten.
Men hav förtröstan, här kommer några julklappstips.

Absolut Sverige
De Utvalda


Fler ministrar borde gråta

Tyvärr så har det varit så stor efterfrågan att man inte kan leverera före jul hos Bokus. Men de tål att läsas senare också.

Inga kommentarer: