torsdag, oktober 24, 2013

Det går sakta framåt...




Man känner sig ganska isolerad utan tillgång på fordon. Motorcykeln har jag inte vågat starta då jag inte har några säkra indikationer på vad som varit under vattenytan eller inte så i tisdags kontaktade jag en auktoriserad Hondaverkstad. Säga vad man vill om servicen i Thailand men i vissa fall är man bara bäst. Man skickade hem två mekaniker som gjorde en okulärbesiktning av hojen och sedan tog den med sig för vidare utredning.

Samma förmiddag fick jag ett annat glädjebesked. Försäkringsbolaget meddelade att bilen var omlackerad och att strålkastarna, baklyktorna och den bakre stötfångaren bytts ut. Men den skall genomgå en omfattande kontroll hos Toyotas verkstad innan allt är klart. Flera fel är kända och de skall åtgärdas, bland annat så är signalhornet ur funktion, vilket kan verka vara en bagatell, men att köra bil i Thailand utan signalhorn är ingen höjdare.

Jag är ju inte ensam om problemet med en vattensjuk bil varför det är lång väntetid hos Toyota. Så tills det blir aktuellt med återstående reparationer och slutkontroll kan jag disponera bilen.

Tvättmaskinen är också reparerad så till hustruns stora tillfredsställelse är den nu åter på plats. Det här med att tvätta för hand är något hon förträngt, det har aldrig förekommit om jag förstått saken rätt. Samma sak där, utmärkt service. Två man levererar och bär in maskinen samt testar att den startar och verkstaden ringer dagen efteråt och frågar om vi är nöjda.


Under eftermiddagen i går återfick jag också motorcykeln. Den levererades på samma sätt som den hämtades. Enligt mekarna så var det inga större problem och man hade dessutom bytt olja och bränslefilter.

Inga kommentarer: