måndag, oktober 07, 2013

Ingen rolig hemkomst....



Nu är vi tillbaka i Surin. Resan gick i stort sett som planerat men tåget mellan Bangkok och Surin var försenat med ca en och en halv timme. Ungarna skulle möta på stationen men de lyste med sin frånvaro så vi fick ta en tuc-tuc till bostaden.
Vattenskadad kökslucka
Där möttes vi alla fall av en glad och lycklig hund som på alla sätt och vis visade sin uppskattning över vår återkomst.
Sedan var det dags att ta del av alla problem som uppstått p g a översvämningen men även av andra orsaker. Föga upplyftande måste jag säga. Nu är vi förvisso långt ifrån ensamma om problemen och det finns många som drabbats mycket värre.
Taket i duschrummet
Det som är mest frusterande är att jag trots alla frågor jag ställt inte fått veta hur omfattande skadorna är. Utöver översvämningen så har det även regnat in vilket ställt till skador i duschrum och kök. Trots att köksinredningen står på ben ca 10 cm ovanför golvet så är det skador som blir svåra att reparera, om det över huvudtaget går.
Ett av de större problemen är bilen, där jag ännu inte känner att jag har kontroll på läget. Den befinner sig på verkstad men något besked beträffande eventuella skador har jag ännu inte fått. Det jag är mest rädd för är att ungarna försökt startat bilen trots att motorn stått under vatten. Då lär det ju vara kört vad beträffar motorn. Jag är lovad ett besked under morgondagen och tyvärr befarar jag det värsta.
Under morgondagen kommer jag också att ta kontakt med försäkringsbolagen där vi har försäkrat bil och hus.

Inga kommentarer: