lördag, februari 23, 2008

Några dagar senare...

Sedan vi kom till Karon har sol, bad och härliga måltider dominerat dagordningen. Vi har även hunnit med att träffa vänner och bekanta här nere, både thailändska och svenska människor som vi lärt känna i olika sammanhang.
Vi badar och solar med Michael, Nut och Michaels dotter Josefin. Njutit av goda måltider har vi bland andra gjort tillsammans med Sten från Mora och hans flickvän samt Örjan Svensson från Gnarp som hade vägarna förbi.
Det kan bli för mycket av det goda för en del. När hudfärgen förändrats från vitt till något som mer påminner om en rödbentas färg så är det dags för andra aktiviteter. På fredag åkte vi därför in till varuhusen Lotus och Central Festival. Det blev några timmar i shoppingens tecken.
Jag har försökt att ansluta min dator mot några trådlösa nätverk men nekats att köpa inloggningsuppgifter med motiveringen att jag inte bor på något av de hotell som erbjuder denna service. Jag har även gått bet på GPRS-anslutningen.
Nu skriver jag inläggen på min dator (med Å, Ä och Ö), kopierar över dem på ett USB-minne som jag tar med till internetcaféet.
Jag har även tagit en del bilder som jag kommer att lägga ut lite senare. Mina intryck hitintills domineras av mängden turister och en omfattande trafik överallt på ön.
Priserna på vissa restauranger har också fått mig att höja på ögonbrynen en smula. Nu går det naturligtvis inte att jämföra prisnivån i Surin med Phuket men på en del restauranger slår man till och med svenska priser.
Jag tänker återkomma till detta på ett eller annat sätt.

Inga kommentarer: