fredag, februari 15, 2008

En ny dag....

En ny dag har grytt. Klockan är runt 8.15 och jag har just kommit tillbaks från en promenad/joggingtripp.
Termometern visar 21,7 grader (Brrrrrr) och solen har påbörjat sin vandring från den ena sidan av himlen till den andra.
Min pedometer visar att jag tillryggalagt 9,98 km, gjort mig av med 557 calorier och att det tog 1 timme, 35 minuter och 25 sekunder och 12 228 steg att göra detta.

På söndag morgon åker vi söder ut, jag och Yaya. Barnen går i skolan så de stannar hemma den här gången. Bangkok, Hua Hin, Kanchanaburi och Phuket står det på marschordern.
Jag gruvar mig lite för trafiken i Bangkok annars är det inga större problem att köra bil i Thailand när man har vant sig.
I Bangkok gäller det att veta vart man ska annars kan det bli helt fel.

Kameran, datorn och USB-minnet följer med så det kanske blir lite löpande rapportering från resan, vi får se.

Inga kommentarer: