måndag, april 05, 2010

En oförutsedd händelse löses lätt..

Familjen har varit hemma i byn några dagar medan jag varit kvar i sta’n. När jag skulle iväg för att handla på fredag startade inte bilen. Det första man tänker på är naturligtvis batteriet och mycket riktigt, alla cellerna var på gränsen till snustorra. Jag gjorde service på bilen för knappt tre månader sedan vilket borde innebära att man inte kollat batteriet vid det tillfället.

Hur löser man ett sån’t problem då? Det blev till att ringa till hustrun och förklara varefter hon i sin tur ringde till en liten enmansverkstad.

En halv timme senare dök verkstadsägaren upp och han hade med sig ett utbytesbatteri som jag fick låna över helgen. Han tog också på sig att inköpa och ladda upp ett nytt batteri åt mig som jag hämtat idag. Hela kalaset gick på 3000 bath.

Hur hade man löst problemet i Sverige och vad hade det kostat?

Inga kommentarer: