tisdag, april 06, 2010

Varför blir jag inte förvånad?

Vi har införskaffat en Water cooler för att slippa hälla upp dricksvatten på flaskor som sedan skall förvaras i kylskåpet. Nu slipper vi den hanteringen och dessutom får vi mer plats i kylskåpet.
Det fanns inget vägguttag där vi placerade den så det blev till att dra fram en kabel från genomströmningsvärmaren i duschrummet eftersom det fodrades ett jordat uttag. Själv monterade jag även kopplingsdosan och vägguttaget

I stället för att hålla på och djäklas själv med inkopplingen i kopplingsdosan och vägguttaget anlitade jag en elektriker till det facila priset av 250 bath. Resultatet framgår av bilden och i morgon gör jag om det själv.

Hur det ser ut verkar ingen bry sig i och yrkesstolthet verkar vara ett okänt fenomen på den här breddgraden och hustrun tycker att jag gnäller för mycket.
Själv undrar jag vad som krävs för att arbeta som elektriker i Thailand? I övrigt så är kopplingsdosan inköpt på Clas Ohlson och det kanske gjorde att elektrikern kände sig lite vilse bland trådarna och skruvarna?

Inga kommentarer: