torsdag, oktober 21, 2010

Jag ger aldrig upp...

I fredags kände jag att jag var i form, jag satte V4:an på Romme och Dagens Dubbel på Bergsåker.
Tuppkammen växte och de två favoritspikarna på V75 dagen efter var plötsligt inga spikar. Nu var det ”My way” som gällde, åt h-vete med flockbeteendet och Micke Nybrink och hans kompisar. En ny spik och där försvann minst sex rätt på V75 .
Men skam den som ger sig, finns det lopp så finns det hopp och Vallas V65:a på söndag såg inbjudande ut. En spik var jag helt klar på, Oki On Line i avd 2 som galopperade från start efter en omstart. När det gällde spik två så stod valet mellan Whitbread i avd 4 och City Hall i avd 5 och naturligtvis valde jag fel. Hade jag gjort tvärt om hade jag haft fem rätt som gav dryga 30 000 kronor. Det var ingen som klarade sex rätt, med andra ord så var det en svår omgång.
Jag kände i alla fall att jag var på gång så nu var det bara att satsa. V4 på Rättvik på måndag var nästa projekt och där var jag med till sista avdelningen men jag spelar inte för att få tillbaka 779 kronor. Ja ja, surt sa räven kanske det var någon som tyckte.
V4:an på Halmstad på tisdag hann jag inte lämna in på grund av datorkrångel så där sparade jag 310 kronor.
Solänget är ju nästan hemmabana så där borde det ju vara enkelt, men teori och praktik är inte samma sak. Lite slarvigt att utelämna två hästar i avdelning två. Tre rätt ger ju inte en spänn tillbaka.
Nu började jag ifrågasätta formen eller om det bara var otur. En chans till skulle de få och vad passade inte bättre än V64 på Valla och jackpott. Onödigt mycket pengar passar ju alldeles utmärkt. Jag spikade i avd 4 och 5, två solklara. Sedan snodde jag lite av Stall 77:s rank, tog statistikspåren (autostart) 2,4 och 5 (5 vann avd 1), kuskar (Svanstedt vann avd 2) och mest streckade – max en (ingen vann förutom spikarna) som utgångar, förutom A,B,C-ranken.
Fem rätt till avdelning sex där jag sitter med tre hästar i sista avdelningen.
Tack stall 77 för att ni rankat en 45-oddsare trea.
En sexa, 7 femmor och 35 fyror var ju inte så tokigt att vakna upp till.
Nu blir det uppvärmning på Bollnäs i kväll och sedan sätter jag sjuan på Bergsåker på lördag – jag vet att mina spelkompisar har stora förväntningar.
Rätt vad det är kanske jag lägger ut någon idé på bloggen, så glöm inte att kolla.

Inga kommentarer: