måndag, oktober 11, 2010

Monsunregn...

Att regnperioden inte är över fick vi besked om härom natten. Det öste ner hela natten och det blixtrade och dundrade så man knappt fick en blund i ögonen. I vanlig ordning blev det strömavbrott så Ac:n och fläktarna var mest till prydnad. Jag har ingen uppfattning om hur mycket det kom, men det handlade definitivt inte om millimeter. På gatan gick vattnet nästan till navet på bilhjulen.
Men å andra sidan är det varmt, inte en grad under 25 trots ösregn mitt i natten. På morgonen den 28 september, den dag vi lämnade Sverige, var jag tvingad att skrapa rutorna på bilen innan jag kunde köra ned den i garaget.

Skyltar, som den jag såg i någon av kvällstidningarnas Internet-upplaga, kommer aldrig att bli aktuella här.

Det var någon som frågade om jag sitter och skriver inlägg mitt i natten på bloggen. Ja, det har hänt men inte ofta. Tiden som anges på bloggen är svensk tid. Anledningen till det är att om jag ändrar till lokal tid så ändras tiden för alla tidigare inlägg också. Därför har jag valt att ha kvar svensk tid. Så står det att inlägget är upplagt 02.30 så har jag lagt upp det 21.30 lokal tid.

Inga kommentarer: