måndag, december 06, 2010

Jobbigt, är bara förnamnet.....

Det har varit jobbigt en tid. Det började med att ungarna blev förkylda och sedan har det spridit sig till både mig och Yaya. För Yayas del har det satt sig på stämbanden och hon kan inte prata annat än med stora svårigheter så nu är det lappar som gäller.
Unge herr’n i huset förfäktar en teori om att det beror på att mamman pratar för mycket.
Rent spekulativt så kan det ligga något i hans teori, men vetenskapligt kommer det knappast att kunna föras i bevis.
Själv har jag feber, snuva, hosta och ont i halsen och som bonus har jag fått en inflammation i ögonen. I morse var det nära panik, det gick inte att öppna ögonlocken. Jag fick treva mig till duschen och spola bort varet som höll ihop ögonlocken.
Det känns inte som det är på väg att bli bättre inom den närmaste tiden. Bisolvon, Nurofen, varmt honungsvatten och ögondroppar är det som nu toppar menyn och jag hoppas på en bättring så fort som möjligt.
Just nu är jag bara tacksam att det inte satt sig på öronen....

Inga kommentarer: