fredag, april 20, 2012

Utgift till ingen nytta...


Den här veckan har jag gjort vad jag kunnat för att glädja skattemyndigheterna där hemma. Jag har deklarerat via Internet och eftersom den avdragna skatten enligt kontrolluppgiften, det vill säga det jag betalat in, avvek från det jag egentligen skulle ha betalat in så har jag fått överföra mellanskillnaden till skattekontot.
Det känns inte speciellt kul att skiljas från dessa pengar då man ser hur politikerna handskas med dem.
Men i morgon är det lördag och då är det V75 som gäller. Som vanligt räknar jag med att det skall gå vägen och en miljonsudd skulle inte sitta fel, det skulle snarare piffa upp tillvaron en aning. Framför allt då jag har börjat få allvarliga funderingar på att inhandla ett stycke Harley Davidsson motorcykel. Jag har dock lite svårt att välja mellan modellerna men de som ligger närmast är en Nightrod Special eller en Sporter 883, båda bättre begagnade.  
Tyvärr så får jag väl tillstå att jag inte har mycket till support från resten av familjen i den här frågan, det är ingen som hoppar jämfota av glädje precis om jag uttrycker det milt. I vilket fall som helst så blir det ingen affär innan vi åker till Sverige i början på juni. Men när vi kommer tillbaka så får vi se hur det går.
Men som sagt nu är det V75 som gäller och har jag spridit glädje på skattekontoret så kan jag väl också försöka sprida lite glädje hos mina medmänniskor och mina läsare med några förslag till enkelstreck till morgondagens V75:a samt några småluriga fidusar. Det är bara att ta rygg men jag lämnar inga garantier. Good Luck,

Spikförslag, det är bara att välja.
Avd 1: 4 Merger Blue Chip                    
Avd 2: 4 Quick Razz
Avd 6: 7 Friction

Småluriga fiduser som måste vara med på en seriös kupong.
Avd 4: 4 Udo’s Oiler
Avd 5: 1 Gateruds Polyetzer
Avd 7: 10 I Saw You

   

Inga kommentarer: