fredag, april 12, 2013

Kraschad hårddisk....



Det har inte varit någon vidare vecka, snarare en av de värsta jag varit med om då hårddisken på min ena lap top la av. Självklart var det den lap top där alla bilder, aktuella dokument och statistik-filer rörande V75 mm som drabbades. Tyvärr så glömde jag min back up-hårddisk i Sverige då vi reste till Thailand senast, så den sista backuppen togs i slutet på september förra året. Några enstaka dokument har jag kopierat över på den andra datorns hårddisk, men det mesta är borta. För varje dag som går upptäcker jag nya problem då jag inte har tillgång till aktuella dokument. Katastrof kanske är att ta i men det är inte långt därifrån. Prognosen låter inget vidare då chansen endast verkar vara fifty, fifty på att något går att räddas.

Just nu firar man nyår här (månåret) och det mesta är stängt. Det kallas även soncran (vattenkrig över allt) så jag får vänta på besked till i mitten på nästa vecka - förhoppningsvis. 

Det är nästan så att jag ber till högre makter. Träffar jag bara på rätt ande så kanske det ordnar sig.

Nu är det som det är med löften här borta. Förra lördagen så skulle det komma några händiga gubbar och kolla upp vårt tak då vi drabbats av ett vattenläckage då det regnar. Tidigt skulle de komma så man tvungen att vara uppe före sex på morgonen. De har ännu inte dykt upp.
 
Förvånad? Nä, inte mycket efter elva år här borta.

Inga kommentarer: