måndag, april 08, 2013

Det kallar jag service....



Då vi anlände till Thailand senaste gången hade låset på min resväska dragit sin sista suck så jag var tvingad att bryta upp väskan. Det lät sig göras ganska enkelt utan några skador på själva väskan, men åt låset var det ingenting att göra. Det är en Samsonite-väska som hängt med sedan i mitten av 90-talet och fullsmetad med stickers från jordens alla hörn. 
Trots allt den varit med om är det inga skador på väskan utan den har klarat sig trots bagagehanterarnas behandling på en massa flygplatser runt om i världen. Detta till skillnad från några senare inköp där kvalitén varit betydligt sämre men där priset i stort sett varit det samma.


Jag ville ogärna skiljas från väskan men frågan var om det skulle gå att införskaffa ett nytt lås till en så gammal väska. Men försöka duger så jag skickade ett mail till Samsonite i Sverige och bifogade ett foto på väska och lås med en förhoppning att de kunde bistå mig i denna svåra stund.
 
Ca fjorton dagar senare dyker det upp ett litet vadderat kuvert innehållande två lås men ingen faktura – det kallar jag service. Jag kommer i fortsättningen aldrig köpa en väska av annat fabrikat än Samsonite.

Inga kommentarer: