söndag, december 29, 2013

Härliga tider – strålande tider.



För första gången sedan maj 2008 får man för tillfället mer än 500 bath för en svensk hundring. Samtidigt kan jag också glädjas åt utvecklingen på den svenska börsen. Kul med positiva nyheter från mitt gamla hemland för en gångs skull. Det har man inte varit alltför bortskämd med under de senaste åren.

Det har mest varit rapporter om ett dåligt debattklimat, åsiktsförtryck, genustrams på förskolor och fanatisk jämställdhetspropaganda.

Här borta har man kommit långt i jämställdhetsarbetet vilket kanske kan ge de svenska radikalfeministerna nya mål att sätta upp inför det fotsatta arbetet att uppnå den ultimata jämställdheten.

Skulle jag vara en mansgris så skulle jag kunna påstå att trion på bilden piggar upp den aktuella miljön, men nu gör jag inte det, utan nöjer jag mig med att skicka att tips till de som driver frågan där hemma. På något sätt får synen dock mig att associera till låten "Tre trallande jäntor".

Annars håller kylan i sig här borta och jag drömmer om en kupévärmare. Men vintern brukar vara kort och snart har vi förhoppningsvis lite mer normal temperatur.

Inga kommentarer: