måndag, maj 12, 2008

Några fotbollskommentarer

Så är Premier Leauge slut för den här säsongen. Som jag tippade redan i höstas så blev Manchester United mästare. Det var dock ingen övertygande seger, målskillnaden avgjorde i princip.
Det är små marginaler, Chelsea hade kanske tagit titeln om man inte hade haft John Terry och Dieter Drogba skadade i några matcher.
Men nu är det United som är mästare och jag tycker nog sammantaget att de är värdiga mästare. De spelar en offensiv och öppen fotboll som är mycket underhållande att titta på.
Avslutningsmatchen mot Wigan var väl ingen höjdare direkt. 1-0 på straff av Ronaldo men Wigan gav inte upp och hade några halvchanser. Sedan Giggs ökat till 2-0 var det dock ganska lugnt.
Glädjescenerna efter slutsignalen var härliga att se.

I övrigt noterade jag att Isaksson, som fick chansen i sista matchen, släppte in 8 (åtta) mål och City förlorade med 8-1. Det har varit lite upp och ned för City i år, men man har nått den bästa placeringen på många år.

Nu är det Champion Leauge finalen i Moskva som gäller och då kommer jag inte att somna framför TV:n, det lovar jag.

Inter har också strulat till det för sig, nu blir sista matchen avgörande för om de skall vinna ligan.

Det blir också till att hålla tummarna för att GIF Sundsvall skall hänga kvar i Allsvenskan.

Inga kommentarer: