lördag, maj 31, 2008

V75 på Rättvikstravet den 31 maj

Nu är jag i Sverige vilket förhoppningsvis ökar förutsättningarna för sju rätt. Det är självklart en fördel att kunna se loppen live och i repris. Tyvärr så fick jag inte igång bredbandet förrän strax efter klockan sex igår kväll vilket har inneburit att jag inte haft tillfälle att kolla alla lopp jag velat. Men jag tror att jag har ett visst grepp ändå.
Motsvarande omgång i fjol var så pass svår att ingen fick sju rätt. Själv hade jag fyra och tre reserver. Jag hoppas på hög svårighetsgrad i dag och spelar därefter.

Kommentarer, lopp för lopp.

Avd 1. Jag tror att vi kan ha en överraskning redan i det första loppet. Normalt borde någon av 4 Longlegs, 3 Good Vibration E eller 2 Euro Zon vara först i mål. 1 Joylite har en kusk i form i sulkyn och sådana skall man aldrig underskatta. 6 Scotch Hill, 7 Atlet Sund, 5 Super Mack Håleryd och 9 Janitsjar platsar också på en välklädd kupong.

Avd 2. 7 Filiokus C.D. blir omgångens största favorit. Gör han om den senaste prestationen så bara vinner han. Men det handlar om klass tre och relativt orutinerade hästar så det kanske inte är helt fel att gardera. Streck för 6 Karl J, 8 Los Memory och 11 Sweet Line kan visa sig vara en bra investering när hästarna gått i mål. Jag tror dock att 7 Filiokus C. D. drar det längsta strået.

Avd 3. 1 Jetstile kan leda detta från start till mål om det inte blir tokkörning från början. Jag tror inte att 2 Makhtoub kan vinna loppet från dödens. 10 Jaded och 12 Big For Dollars kommer in i matchen om det blir tempo i loppet. Om 5 Yorktown Gunner får ett smyglopp med lucka 200 kvar så går ingen säker.

Avd 4. Här trodde jag att jag hittat en riktig kantboll i 6 Krycka men hon är mycket streckad. Men vad gör det, hon bara vinner.

Avd 5. Så var det dags för isbjörnarna igen. 1 Lapp Lotus är kuskförstärkt och har läge för ledningen. Övriga på startfållan med chans är 6 Ljusnetroll och 7 Rigel Pil med Björn Goop.
Från tillägg räknas 12 Brenne Kongen, 10 Feseth Lynnet och 13 Vinnelykka. Jag tror att det räcker med dessa på kupongen.

Avd 6. 4 Cobra Kejs har visat rejäla takter tillsammans med Svanstedt, kan bli en tredje seger för paret. 9 Zlatan Bob är favorit och förste utmanare, men han måste vara mer än bra för att vinna racet. 2 James Bond och 6 Alfons Brodde har båda kapacitet att vara långt framme. 4 Cobra Kejs kan vara ett spikförslag för dem som har starka nerver.

Avd 7. 5 Dude Kemp har utvecklats mycket efter tränarbytet och gått som ett skållat troll i loppen. Nu har han gått upp två klasser och möter ett helt annat motstånd än tidigare, definitivt en favorit i fara. 9 Conrads On Line, 4 Jodas Julia och 1 Verdi Sund räknas med bra chans. Jag väntar också på 10 Beanie M.M. som har otur med spårlottningen varje gång, Med lite flax så segerdefilerar Jansson i dag.

Inga kommentarer: