torsdag, maj 22, 2008

Leva som man lär?


Jag läste att Aftonbladet granskat riksdagsledamöternas resvanor. Ni vet de där som talar om för oss andra att vi skall åka tåg eller buss av miljöskäl.
Jaha, och hur reser de själva då?
Susan Eberstein, socialdemokratisk riksdagskvinna från Sundsvall, har till Aftonbladet uppgivit att han tjänar en timme på att flyga istället för att ta tåget. Där tror jag hon har varit lite oförsiktig med sanningen, med tåget tar hon sig från station till station. Flygalternativet kräver resa mellan Sundsvall och Midlanda och mellan Arlanda och Stockholm. Kul om någon kollar upp hur hon räknar
Hon är inte ensam, Clas-Göran Brandin (S) från Göteborg, flyger minst två gånger i veckan. Han blir upprörd då tidningen frågar varför han inte tar tåget i stället. ”Jag har ingen anledning att prata med dig om det. Jag väljer vad som är bäst för mig, säger han och lägger på luren”. Jaja, tidningen kan ju förmedla detta till dem som betalar hans lön och hans resor, d v s skattebetalarna och väljarna.
Håhåjaja, varför blir jag inte förvånad?

Inga kommentarer: