lördag, december 20, 2008

V75 på Solvalla den 20 december

Dagens omgång som flyttats från Åby till Solvalla pga A2-influensan verkar inte vara speciellt svårlöst. Flera av loppen är ojämna och några ekipage höjer sig över mängden. Det är en typisk omgång där man inte skall krångla till det.

Kommentarer lopp för lopp.

Avd 1: 1 Redford Tuna från start till mål är mitt scenario. 12 Tant Alo och 7 Atomic Tooma för de som garderar.

Avd 2: 8 Quenne Silas är min vinnare. Motstånd bjuds främst från 1 Askö Toy, 7 Tosca Du Ling, 12 Purple Haze och 9 Nova Brodda. De sistnämnda är dock beroende av ett högt tempo. 5 In April tror jag inte på.

Avd 3: 15 Commander Crowe kommer tidigt och han släpps nog till ledningen och sedan är loppet slut. Den som vill krångla till det tar med 5 Gidde T.H.

Avd 4: Lärlingslopp där jag tror att 8 Stardust Night är först i mål. Här krävs det dock garderingar eftersom läget inte är optimalt för min vinnare. 1 Frillan Filliokus, 2 La Bella Girl, 6 M.T Baryard och 12 Goldcrest är inte borta. För systemtippare så blir det några garderingar till.

Avd 5: 1 Quarter Latin är min första häst. 4 Reveur Sand, 8 Henke Diablo, 9 Vera L.H. och 12 Hunter Brodde streckas också. Jag tar även med en riktig kantboll i form av 2 Amanell Star då Bergharn har toppform på stallet.

Avd 6: Här väljer jag att gå kort med tre hästar, 2 Lindy Later och 1 Witness To History är förhandsfavoriter men jag kryddar tillställningen med 5 Viking S.S. en häst som är kraftigt underskattad.

Avd7: 4 Hanoi bör vinna det här men det är kanske inte helt fel att gardera med 6 Max Hugo, 2 Indian Quick D.K. och 3 Don Ariel. Jag varnar även för 1 Shippendale som har läget och kan få loppet.

Förhoppningsvis så kan det bli lite julklappspengar idag.

Inga kommentarer: