måndag, januari 26, 2009

Det är toppen i Sverige - tro inget annat......

Med jämna mellanrum landar det ett och annat email från vänner och bekanta i Thailand.
De består i de flesta fall inte enbart av text, foton på poserande badpojkar i solsken på någon badstrand brukar komplettera det hela.
Precis som om jag skulle vara avundsjuk för att de är där och jag är här.
Helt fel mina vänner, jag är inte ett dugg avundsjuk eller missunnsam, det är toppen här hemma.

Jag har t ex inte sett en mygga sedan jag kom till Sverige och inte behöver man kleta in sig med någon solskyddsfaktor heller.
Det är toppen här, även om det är mycket snö, kallt ochmörkt.
Titta bara på bilden där jag står med snösläden, man riktigt ser hur gott jag mår.

Om jag längtar till Thailand? Ja, annars vore det väl dags att undersöka huvudets insida. Om tre veckor intar jag solstolen igen – väl mött.

Inga kommentarer: