söndag, januari 18, 2009

Kilona bara smög sig på...

På bara sex veckor har jag lyckats öka min vikt med mer än fem kilo sedan jag kom till Sverige. Från att ha pendlat mellan 75 – 76 kilo så handlar det nu om 81 – 82 kilo.
Jag måste tillstå att jag skäms. Det finns inga som helst bortförklaringar eller förevändningar, det är helt och hållet mitt eget fel. Från ett sunt liv i Thailand så har det nu blivit ett liv i frosseri och överflöd av mat och dryck från det svenska julbordet.
De dagliga motionsaktiviteterna i Thailand har också reducerats till ett minimum under den sista månaden. Kallt ute, snö och halka har blivit mina ursäkter att hålla mig inne.
För varje kilo som jag lagt på mig så har midjans omkrets ökat med ca 1 cm d v s i mitt fall så rör det sig om 5 – 6 cm.
Det innebär bland annat att jag från livremmens näst innersta hål har fått flytta till det yttersta hålet. Som om det inte vore nog så har de flesta av mina byxor blivit oanvändbara p g a att de blivit för små.
Nu får det vara nog, nu är det dags för nyttigare mat, mindre drycker och framför allt mer motion. Jag börjar direkt i morgon, det lovar jag mig själv.

Inga kommentarer: