fredag, december 18, 2009

Fredag W51

Idag var det dags för kontrollbesiktning av bilen, den första för övrigt. Efter att ha fått kallelsen hade jag via Internet och bilprovningens hemsida ändrat tidpunkten så att den bättre passade mig. Jag hade tid kl 09.36 och vid ankomsten tog det ett tag innan jag fick klart för mig att man inte kunde ha handskar på händerna då man skall trycka registreringsnumret på skärmen. Det var en äldre gentleman som vevade ner bilrutan och påpekade detta faktum för mig efter att ha sett mina valhänta försök att få kontakt med skärmen. Jag hade inte mer än hunnit sätta mig i bilen så kom mitt nummer upp och det var bara att köra in – fem minuter före min tilldelade tid. Besiktning tog ca femton minuter och bilen godkändes utan anmärkningar.

Efter bilbesiktningen var det dags för läkarbesök på vårdcentralen och ”besiktning” av mig själv och mina problem. Jag hade tid kl 11.00 och behövde inte vänta utan fick träffa doktorn direkt. Hon misstänkte att jag haft en lunginflammation men att den nu läkt ut. Proverna visade inte heller något onormalt men för säkerhetsskull skickade hon röntgenplåten till sjukhuset så att de fick göra en slutlig bedömning. Att jag känner mig trött och blir andfådd då jag går i trappor får jag nog dras med ett tag, det går inte över från en dag till en annan

Inga kommentarer: