onsdag, december 23, 2009

Nu är det jul igen....

Vi firar jul och nyår hemma i sundsvall i år igen. Eftersom det kom ca 40 centimeter snö natten mot måndag den här veckan så får vi en vit jul. Vi har bara varit hemma en vecka och förutom snöfallet har vi haft en riktig köldknäpp på temperaturer ned mot 22-23 grader. Idag har vi haft 12 grader mitt på dagen och vi tog en promenad till pappas hus för att kontrollera värmen och skotta undan snön som plogbilen fyllt grindöppningarna med.
I måndags tog det mer än tre timmar att rensa ingången och garagenedfarten från snö, så vi har haft det vi gör. Yaya är naturligtvis lite ovan med kylan men det har inte varit några större problem, det gäller bara att klä sig med förstånd.
I morgon är det julafton och då blir det ett riktigt svenskt julbord, det enda som inte finns på bordet är lutfisken och den saknar jag inte ett dugg.
I kväll är det superjackpott på V75 och en ensam vinnare har chansen att vinna mer än nittio millioner så det har varit en del att läsa in sig på innan kupongen lämnades in. Nu är det bara att vänta och se hur mycket jag vinner.
Avslutningsvis önskar jag alla som läser min blogg en riktigt god jul.

Inga kommentarer: