torsdag, december 17, 2009

Torsdag W51

Som vanligt var det en del post att sortera och ta hand om även om det inte var några mängder den här gången. Sedan var det dags att kontakta försäkringsbolagen angående mina sjukhusbesök och förseningen då vi flög från Stockholm till Bangkok via Wien. Det första samtalet gick till If och det var helt problemfritt, skicka in kvittona så har du pengarna på ditt konto senast måndag.
Men Folksam, oj oj oj där blev jag kopplade till tre olika avdelningar innan jag hamnade rätt men där satt de i möte mellan 9.00-10.00. Jag lämnade namn och telefonnummer och blev lovad att någon skulle ringa då mötet var slut. Kvart i elva hade jag ledsnat och ringde upp igen, tre avdelningar innan jag hamnade rätt igen och nu satt man i möte mellan 10.00-11.00. Jag undrade naturligtvis om hon drev med mig, men icke det var det besked hon hade. Halv tolv hade ingen hört av sig och det hade börjat ryka lite lätt ur öronen på mig. Ny kontakt, från mig naturligtvis och se på fan äntligen någon jag kunde framföra mitt ärende till men inte var det som hos If inte. Nä, här skulle det sändas ut en blankett och se’n skulle mina krav bedömas när jag återsänt densamma, det var inte på något vis självklart att någon ersättning skulle utgå trots 24 timmars försening. På fråga från mig så visste inte handläggaren om jag kunde ladda ner blanketten via Internet, jag kunde försöka men för säkerhets skull så skickade hon ett exemplar. Jag letade dock upp blanketten på Folksams hemsida, fyllde i den och skickade iväg den. Det skall bli ytterst intressant att se hur detta utvecklar sig.
Klockan 15.30 blir jag uppringd av en handläggare som undrade vad hon kunde hjälpa mig med? Då började det pysa igen och trycket steg men jag behärskade mig med tanke på eventuell ersättning.
Jag frågar mig samtidigt, vilka är det som är kunder hos detta bolag? Själv har jag ingen försäkring hos dem utan det är helt beroende på min Visa kort försäkring att Folksam är med i bilden.

Inga kommentarer: