måndag, januari 24, 2011

Högtryck mm ....

Mina ögonvitor är fortfarande röda och jag var på nytt sjukhusbesök i torsdags och då sa doktorn att det inte var någon inflammation. Men hon kunde inte förklara vad det berodde på. I stället för antibiotika fick jag nu en flaska med ”artificiella tårar” som jag skall droppa i ögonen fyra gånger om dagen.
Oavsett vad man söker för på detta sjukhus så kollar de blodtryck och vikt. Mitt blodtryck var inte bra, 151/69. Jag har aldrig varit i närheten av det trycket tidigare så jag trodde att det var något fel. Så efter läkarbesöket togs ett nytt blodtryck och nu visade apparaten 161/82. Det var ca femton minuter mellan tillfällena och jag tycker att det är märkligt att blodtrycket kan förändras så mycket under så kort tid.
Nu kollar jag trycket varje dag och som högst har det varit 136/91 och som lägst 124/93, vilket får anses vara acceptabelt.
Nu avvaktar jag hur det blir med ögonvitorna innan jag kontaktar ögonläkaren igen.

Inga kommentarer: