Ibland händer det sån’t man inte räknat med och naturligtvis så kostar det pengar. I onsdags stannade kopplingspedalen i nedtrampat läge. Yaya är bekant med en tjej som är gift med en bilreparatör och som vi anlitat de senaste åren. Nu blev det en ny uppgift för honom.
Vi behöver bara slå en signal så kommer han och hämtar bilen, det kallar jag för service. Det blev en del byten av några detaljer och vår reparatör använder sig av originaldelar, vilket inte alla gör här.
Nu blev det inte helt problemfritt och dagen efter blev det ett nytt verkstadsbesök då pedalen inte ville vara med på noterna.
Den tredje dagen blev det ett nytt besök p g a samma problem, men nu funkar det igen.
Även om det kostar så handlar det inte om några större summor, hela kalaset gick på 2 400 bath. I Sverige har det nog kostat minst samma summa i svenska kronor.
Vi behöver bara slå en signal så kommer han och hämtar bilen, det kallar jag för service. Det blev en del byten av några detaljer och vår reparatör använder sig av originaldelar, vilket inte alla gör här.
Nu blev det inte helt problemfritt och dagen efter blev det ett nytt verkstadsbesök då pedalen inte ville vara med på noterna.
Den tredje dagen blev det ett nytt besök p g a samma problem, men nu funkar det igen.
Även om det kostar så handlar det inte om några större summor, hela kalaset gick på 2 400 bath. I Sverige har det nog kostat minst samma summa i svenska kronor.
Bilen börjar bli lite till åren, den inhandlades i december 2004 och har nästan rullat 10 000 mil så man får väl vara beredd på att det kan uppstå problem.
Det är lite bucklor på stötfångarna och repor i lacken på lite olika ställen men gemensamt för varje skada är att ingen i familjen har en aaaaaning om hur de uppstått.
Det är lite bucklor på stötfångarna och repor i lacken på lite olika ställen men gemensamt för varje skada är att ingen i familjen har en aaaaaning om hur de uppstått.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar