onsdag, januari 26, 2011

Det är svårt att hinna med allting...

Det är en del att stå i för närvarande. De viktigaste matcherna från Australian Open i tennis visas på dagtid här. Det är inte vad man kan säga om Premier Leaguge som börjat spela matcherna på vardagar vilket gör att de visas efter midnatt här borta.
Robin Söderling gjorde en riktig skitmatch i åttondelsfinalen när det verkligen gällde. Jag hade väntat mer av honom.
Sedan blev Nadal ordentligt avklädd av landsmannen Ferrer som vann kvartsfinalen enkelt. Jag tyckte det var bra. Finns det ingen som kan säga åt Nadal att sluta med tjafset han har för sig då han skall serva, som att dra shortsen ur arslet och stryka tillbaks hårtestarna på båda sidor om huvudet. Tittar inte karl’n på sina egna matcher efteråt – man undrar ju?
Berbatov fick be på sina bara knän för att få stanna kvar i Manchester United och det var långt ifrån självklart att han skulle bli kvar. Nu är han lagets främste målskytt och leder dessutom Premier Leauges skytteliga överlägset. Han räddade förövrigt United från ett nesligt nederlag mot Blackpool härom natten genom att reducera Blackpools tvåmålsledning och slå in vinstbollen några minuter innan slutet. Han är på rätt plats i de flesta lägen, en verklig tillgång för United som jag ser det.
Nästa omgång spelas också på vardagar, fan vad trött jag blir.
I morgon möts Federer och Djocovic i semifinal i Australian Open. Det kan bli en svår nöt att knäcka för Federer då Serben spelat bra under hela turneringen.
Utöver idrotten skall man hinna med att motionera ett par timmar om dagen och framför allt måste jag koncentrera mig på att få in V75:an varje lördag, vilket inte lyckats så bra hitintills i år. Men mina spelkamrater är ett tålmodigt gäng.

Inga kommentarer: