torsdag, januari 27, 2011

Varför tiger politikerna och varför gör inte journalisterna sitt jobb?

Jag fick ett mail från en person som jag har känt i många år och som jag uppfattat som omdömesgill och klarsynt. Personen ifråga läser min blogg kontinuerligt men brukar inte kommentera mina åsikter och ståndpunkter i bloggen utan ger en hint då vi träffas eller via mail och hitintills i mycket positiva ordalag.
Men nu, helt plötsligt fanns det synpunkter på delar av vad jag skriver. Synpunkter som helt avviker från min inställning och mina uppfattningar när det gäller massinvandring i allmänhet och Islamska invandrare i synnerhet som inte har skyddsskäl.
Det var ett tag sedan mailet trillade in och jag har funderat på hur jag skall tackla detta.
Jag avstår från att bemöta synpunkterna genom att svara på mailet, jag väljer i stället att via bloggen förklara varför jag tycker som jag gör.
Ibland tror jag att jag har en mardröm och att personer runt omkring mig sover.

Den sovande Pursvensken koncentrerar sig på kortsiktiga frågor och problem medan han/hon aningslöst och naivt blundar för det som sker mer långsiktigt i vårt land.
Han/hon lever i en tillvaro där de koncentrerar sig på frågan om bunden eller rörlig ränta på bostadslånet, och samma sak när det gäller elförbrukningen – rörligt eller fast avgift. Så här under vintern uppkommer naturligtvis också frågan om kollektivtrafiken fungerar, om tågen går enligt tidtabell, om man kommer i tid till jobbet om man åker buss och om det är plogat och sandat om man åker bil.
Det är lite av tryggheten och vardagen för pursvensken, det finns inga mörka moln på himlen. Pursvensken litar på sina politiker och tror på det som står i tidningarna.

Jag måste tillstå att jag är orolig, ja rent utav riktigt rädd för det som sker i vårt samhälle i dag. Min uppfattning är att islamismen är ett hot mot vår frihet på längre sikt. Islamismen döljer sig bakom en fredlig religion men de använder sig av det demografiska vapnet i sin erövring av nya territorier, massinvandring och hög nativitet, men även av sina ”heliga” Jihadkrigare och självmordsbombare som spränger sig själva och andra för att skrämma oss till stegvisa eftergifter och slutlig underkastelse.
Det här är en process som sker i det tysta. Om jag har förstått det rätt så är redan nu etniska svenskar i minoritet i åldersgrupperna 0-19 år i Malmö. Det vanligaste namnet på nyfödda pojkar i Malmö i dag är Mohammed.
I dag finns det skolor i Malmöregionen som bara har ett fåtal svenska (etniska) elever. Någonting att tänka på?

Några säger att Islam står för fred. Inte vet jag, men nästan överallt i världen där terror och konflikter råder är muslimerna inblandade. Sedan slåss de inbördes också, två olika grenar av samma religion mot varandra. Jag har svårt att tro att det beror på att de är speciellt fredliga.

Här är några intressanta sajter som för fram sådant som våra politiker döljer och som visar att svenska journalister inte gör sitt jobb.

http://www.politisktinkorrekt.info/ och http://meritwager.wordpress.com/.

Den som inte blir upprörd efter att ha tagit del av informationen på dessa sajter, som politiker och media gör allt för att tiga ihjäl, kan ju fortsätta att låtsas som det regnar. Det är vi, som helt vanliga medborgare som måste reagera, och framföra våra åsikter och jaga journalisterna så att de inte avgör vad som skall vara sanning för oss.

Det har faktiskt börja hända att några journalister börjat kalla sakerna för dess rätta namn, bl a Per Gudmundsson i SvD och Ulf Nilsson i Expressen och det är alltmer sällan man hör från media att folk är främlingsfientliga när de talar om fakta.

I dag kan man läsa i AB:s nätupplaga att invandrarkritiska Sannfinländarna får drygt 16 procent av rösterna i en färsk opinionsmätning, detta med mindre än tre månader kvar till riksdagsvalet i Finland i april.
I valet 2007 fick partiet "bara" 4,1 procent av rösterna. Uppgången nu jämfört med opinionsmätningarna i somras är sju procent.Man skall också betänka att Finland har en bråkdel av invandrare jämfört med Sverige. Det här är siffror som de svenska politikerna bör reagera på annars blir utvecklingen likadan i Sverige.

Inga kommentarer: