måndag, mars 14, 2011

Morgonstund har guld i mun.....

Nu har barnen lov från skolan och man har slutat vad som motsvarar vår vårtermin. Nästa år byter både Mijo och Mort skolor. Mijo skall börja på Universitetet i Bangkok och Mort börjar på den högskola som Mijo nu flyttar från.

Jag hade därmed räknat med lite lugn och ro på mornarna och kanske kunna sova till klockan åtta någon dag. Där bedrog jag mig rejält, grannens barn har också lov från skolan och de är morgonpigga och högljudda då det spelar fotboll på gatan med början vid sextiden.
Men vad gör det, då har jag varit vaken en timme redan. En annan granne har nämligen införskaffat en tupp som väcker hela grannskapet redan klockan fem.
Tuppf-n lever farligt, det kan jag lova, även om varken han eller ägaren känner till det ännu.

I vilket fall som helst så planerar vi att åka ned till Hua Hin nästa vecka. Man behöver ju koppla av och ta igen sig ibland.

Inga kommentarer: