onsdag, mars 23, 2011

Hua Hin, dag 2...

Nu känns det att man har ”semester” eller vad jag nu skall kalla vår vistelse i Hua Hin. Här bor man på sjätte våningen och jag har inte hört en tupp på tre dagar. Vi vaknar vid åttatiden och får sätta blåslampa i röven på ungarna så att de inte missar frukosten. De här tre skulle nog inte vakna om ett expresståg drog genom rummet.
Tyvärr så har jag drabbats av hosta och heshet och mår inte riktigt hundra men det blev en tripp efter stranden ändå och i dag gick jag ända bort till slutet av beachen innan jag vände. Jag uppskattar sträckan till ca 12 kilometer och det tog ganska precis två timmar.
Familjen besökte templet på berget som ligger i den södra änden av beachen och där det vimlar av apor.
På kvällen var vi bjudna på grillparty hos Kent och Sun tillsammans med några andra familjer. Det var nog runt trettio personer med barnen inräknade. Sun hade köpt en kareokeanläggning så barnen (och en del av de vuxna) hade jättekul.
Vi åt och drack gott till sent på kvällen då vi återvände till hotellet.

Inga kommentarer: