måndag, november 21, 2011

Oplanerade utgifter i lite större omfattning....

Den nya keramikhällen på plats

Vi har haft lite elektriska problem den senaste tiden. En taklampa med symtomen glappkontakt och en platta på keramikhällen som slutat fungera. Lampan var väl inget större problem, den hade jag kunnat fixa själv men plattan gick jag bet på. Men när vi ändå tvingats anlita en elektriker så tyckte jag att det var lika bra att han fick åtgärda båda problemen.
Här finns det inga auktoriserade elektriker utan man pratar med folk och får tips på någon som förhoppningsvis behärskar området.
Som jag förmodat så var lampan inget problem för en "yrkesman" men någon spishäll hade han nog knappast varit i nära kontakt med tidigare. Trots att jag sa åt honom att vara försiktig så lyckades han spräcka glaset på hällen. Det är tur att man har en ängels tålamod annars hade jag nog fått en hjärtinfarkt. Nu var det hustrun som flög i taket och krävde att han skulle betala en ny häll. Men vad gör man med en som varken har pengar eller en ansvarsförsäkring? 
Det var bara för mig att åka till byggvaruhuset och inhandla en ny keramikhäll för det facila priset av 18 300 bath, pengar som vi kunde ha haft roligare för. Under mitt överseende fick han sedan koppla in den nyinköpta hällen och något betalt för att han fixade lampan fick han inte.

Inga kommentarer: