lördag, november 19, 2011

VM i V75...


Det blev ett nytt magplask då förra veckans omgång avgjordes och jag mäktade bara med två rätt. Trots att den sämsta omgången får räknas bort halkade jag ned till plats 17 580 så det är lätt att hålla sig för skratt. Men jag tillhör den luttrade delen av spelarkollektivet så jag vet att det är de små, små detaljerna som avgör skillnaden mellan succé och fiasko. Än har jag inte kastat in handduken utan jag gör ett nytt försök i dag igen med goda förhoppningar att klättra i resultatlistan.
Dagens omgång ser intressant och spelvänlig ut och med tanke på systemets storlek så måste jag chansa friskt – bära eller brista?

Avd 1.           Känslan är att Mr Picolit är en riktig kanon och utifrån det antagandet finner jag ingen anledning att strecka mer än en häst i den inledande avdelningen.
Avd 2.           Om den första avdelningen var lätt att klura ut så ser det betydligt svårare ut i stoloppet och här får man nog måla på om man vill vara med i matchen när pengarna skall fördelas. Tuffa lirare utan nerver kan chansspika Nirvana Grif.
Avd 3.           Jag hade tänkt mig två streck och utelämna G H Nemo men då fick jag inte till  192 rader så det blev tre streck innan det var klart.
Avd 4.           Med fyra streck så känns loppet helgarderat.
Avd 5.           Det kan räcka med två formtoppade djur i kallblodsloppet men det känns långt ifrån säkert. Upp till åtta streck kanske är mer realistiskt.
Avd 6.           Här ser Niagara F H ut som rena fyndet då han är streckad på endast ca femton procent av kupongerna.
Avd 7.           Två ekipage höjer sig och utan strul så blir nog Gossip’s Winner svårslagen. Motståndet kommer i första hand från Orlano Croft.

Mitt system:

Avd 1.           7                                          R 1-5
Avd 2.           3                                          R 1-6
Avd 3.           4,7,8                                    R 11-2
Avd 4.           1,2,3,9                                 R 5-10
Avd 5.           2,7,9,10,11,13,14,15           R 5-1
Avd 6.           5                                          R 4-11
Avd 7.           7,9                                       R 3-12
 

Inga kommentarer: