lördag, november 26, 2011

VM i V75...


Det här har inte alls gått som jag tänkt mig och efter förra veckans misslyckande sjönk jag ännu djupare ner i loserträsket och ligger nu på plats 18 551. Men så här kan det gå när man tappat formen och hela hösten har varit ett stort mörker, i stort sett bara utgifter.
Nu har jag i alla fall beslutat att ta mig själv i kragen och presentera ett konkurrenskraftigt system och jag har utgått ifrån att det blir en favoritbetonad omgång med någon enstaka skräll. Jag kör med fyra enkelstreck och hoppas att de trillar in eftersom.

Avd 1.           Föga originellt gör jag som de flesta ”experterna” och hoppas att det räcker med ett streck. Det känns inte motiverat att krångla till det och vid gardering kostar det minst fem streck
Avd 2.           Känslan är att man klarar sig långt på två streck men streckar man B-hästarna också så har man nog både hängslen och livrem. Men så långt räcker inte pengarna då det är begränsat till 192 rader så det blir en spik här också.
Avd 3.           Känslan är att Maharajah står på tur nu men spåret är lite lurigt och det kan löna sig att strecka Local Conch och Classic Grand Cru också.
Avd 4.           Det är hög kvalité på årets uppfödningslöpning och många känner sig kallade. Utvecklingen går fort när det gäller unghästar och det kan hända en hel del på en vecka. Åtta streck bör räcka.
Avd 5.           Här handlar det om samma förutsättningar som i den första avdelningen med den skillnaden att man klarar sig med tre streck om man väljer att gardera.
Avd 6.           Då förhandsfavoriterna har dunkel form och känns svårbedömda så behöver man nog strecka halva fältet för att vara något så när säker på att hänga med till den sista avdelningen.
Avd 7.           I mina ögon är det här omgångens mest öppna lopp och här kan det skrälla så det gäller att strecka därefter.

Mitt system:

Avd 1.           7                                          R 4-1
Avd 2.           1                                          R 2-11
Avd 3.           1                                          R 7-4
Avd 4.           2,3,4,5,6,9,1,7                     R 8-10
Avd 5.           3                                          R 8-1
Avd 6.           1,2,5,8,9,10                         R 3-4
Avd 7.           2,6,8,11                               R 5,4


Inga kommentarer: