lördag, november 05, 2011

VM i V75...


Det började inte speciellt bra och med bara tre rätt förra veckan sladdar jag på plats 17 223 vilket inte känns speciellt hedrande. Nu tar jag nya tag och målsättningen är i första hand att ta mig in bland de tusen främsta för att sedan förbättra mig ytterligare fram till finalen.
Åke Svanstedt kan få en fin dag då han sitter inne med flera goda chanser på förhand.

Avd 1.           Kadett C D är klar förhandsfavorit och normalt bör han vinna loppet. Orfeus Brodde har dock imponerat på slutet och från ledningen kan han bli svår att rå på. Spik, alternativt ett tvåhästarslås är min känsla.
Avd 2.           Jag tror att det här loppet avgörs i starten och lyckas Svanstedt hålla upp ledningen med Nettan Palema så blir ekipaget mycket svårslaget. Ett sunt spikförslag, men missar hon ledningen så kan det kännas tryggt med ytterligare två streck.
Avd 3.           Här föreligger också ett val. Kort distans och en startsnabb häst med toppform på innerspår känns som ett spikalternativ. Alternativet är att även här strecka tre ekipage.
Avd 4.           Trenden håller i sig och det här loppet avviker inte från de föregående. Valet står mellan spik eller trehästarslås.
Avd 5.           I lärlingsloppet är Eliott Hall kapacitetsmässigt överlägsen men han är osäker och svårkörd så här kan man nog strecka på om man inte är så tuff att man chansar på att han går felfritt.
Avd 6.           M T Golden Boy fick ett tungt lopp i Kriteriet och senast stumnade han sista biten vilket kan tyda på att han är på väg ned i form. Med fyra streck bör man i alla fall klara sig långt.
Avd 7.           Loppet är svåranalyserat och det behöver inte vara fel att ödsla med strecken.

Mitt system:

Avd 1.           2                                          R 4-1
Avd 2.           1                                          R 3-2
Avd 3.           1,7                                       R 5-2
Avd 4.           4                                          R 1-3
Avd 5.           10,13,14                              R 2-11
Avd 6.           1,2,4,6                                 R 3-9
Avd 7.           1,2,4,5,6,9,10,11                 R 3-8                                  

Inga kommentarer: