lördag, november 03, 2007

Födelsedagsfirande i Surin

I dag fyller Yaya 39 år.

Det här med födelsedagar är inte någon stor grej här – ingen grej alls egentligen. Många har noll koll på hur gamla de själva är eller hur gamla barnen är, annat än mellan tummen och pekfingret.
För vår del firar vi med middag på restaurant i sta’n i kväll. Hela familjen exklusive Zippo.

Åren rullar på, det känns som ett annat liv och en annan tid då jag fyllde 39. Kanske är det så också – definitivt en annan tid i alla fall.

I torsdags satte jag V5:an på Bergsåker och på fredag kväll rasslade det till på Östersundtravet också. Inga stora pengar att skriva hem om men vinsterna översteg insatserna.

Idag blir det en V75:a på Mantorp.
Förutom två stenklara så sitter Åke Svanstedt och Per Lennartsson inne med några bra chanser. Det går dock inte att ha några förväntningar på stora pengar, trots jackpott, den här gången.

Efter födelsedagsfirandet så bänkar jag mig framför TV:n för att följa matchen mellan Arsenal och Manchester United. Jag håller på Manchester.

Idag har vi en behaglig temperatur runt 27 – 28 grader och luftfuktigheten ligger runt 75 %.

Inga kommentarer: