söndag, november 18, 2007

EM-kval i Spanien och fotbollsaffärer i Bangkok

Spanien – Sverige 3-0. Kanske blev det lite stora siffror men ganska väntat att Spanien skulle vinna, både av mig och andra objektiva bedömare.
I vanlig ordning så var det svenska landslaget upphaussat av svensk media. Märkligt, men inte förvånande, det är likadant varje gång.
När vi sedan torskar så är man indignerat förvånad och har de mest konstiga förklaringar till varför inte Sverige vann.
Jag hade blivit uppriktigt förvånad om Sverige vunnit och kollar man runt lite så var det bara svensk media som hade Sverige som favorit.

Jag hoppas och tror att vi fixar en plats i EM på ondsdag, allt annat skulle vara en stor besvikelse.

Svennis har nu skrivit kontrakt med tre thailändska spelare, två försvarsspelare och en anfallare. Det återstår väl att se om alla platsar i City eller om någon eller några kommer att lånas ut.

Det har spekulerats i att, Thailands förre premiärminister och City's ägare, Thaksin, skickat Svennis till Thailand för att ge PPP lite luft i seglen inför valet den 23 december.
Jag är inte helt övertygad om det, då det är mer än en månad kvar till valet och minnet verkar vara ganska kort hos de flesta här.

Det blev åter en mörk V75-lördag. Intäkterna från sju 5:or täckte långt ifrån kostnaderna för V75:an. Men jag kommer igen, ingenting är säkrare än det.

Inga kommentarer: