lördag, mars 08, 2008

Mitt hjärta blöder

Efter två veckors (drygt) fotbollssemester hade jag spetsat in mig på Manchester United mot Portsmouth i FA-cupen.
Chans på chans för United som bara missade. Van der Sar skadad och utbytt mot Tomasz Kuszczak (jag reserverar mig mot stavningen).
Nämnde Kuszczak blir senare knäad i ansiktet av Milan Baros i samband med ett ingripande. Domaren hade en helt annan uppfattning och drog fram det röda kortet. Kuszczak hade fält Baros! Det här må säkert kommenteras i morgondagens tidningar. Fan vad fel det kan bli.
Ferdinand fick dra på sig målvaktströjan och trots att han gick åt rätt håll så lyckades han inte ta straffen.
Sedan var det 10 man mot ett vilt kämpande Portsmouth och det gick inte.
Domaren torde rodna när han tittar på reprisen, en helvissen insats från hans sida som avgjorde matchen och kanske hela FA-cupen. Harry Redknapp – jag mår bara pyton.

Bilden är tagen av BBC

Inga kommentarer: