lördag, mars 29, 2008

Vi travar på..

Förra veckans försmädliga miss är nu glömd. Nu är det nya tag som gäller. Dagens omgång går på Jägersro och ser lite halvlurig ut. Uttagningen till olympiatravet är dagens höjdpunkt. Några jättefavoriter är svåra att peka ut. Även om experterna är ganska eniga i tipsen så kommer nog några av deras vinnare att inte räcka till.
Jag tror inte på någon miljonutdelning den här gången.

Bilden föreställer Kito Du Vivier med Åke Svanstedt i sulkyn i "Silverhästen" på solvalla förra året. Fotograf: Clas Kärrstrand


Lite om mina idéer, lopp för lopp.

Avd 1. Experterna förordar 2 Laser Prelude och 5 Saviola. Jag är lite inne på att 6 Jamiro blåser till ledningen från springspåret och får Tobbe fuska bort ett varv så är det ingen överraskning om han vinner. Jamiro kan faktiskt vara en chansspik för den som inte är nervklen.

Avd 2. 5 Viktoria Girl har två raka i Stig H:s regi men har haft max flyt i loppen. Hon har tjänat snabba pengar och gått upp en klass. Läget är bra så helt borta är hon inte. 2 Wiramiss och 8 Mellby Rapp kan bli hårdtuggade. Riktiga rensare är 1 Vilma Girl, 3 Tango Hornline och 6 Rydens Cassandra. Min vinnare får bli 2 Wiramis

Avd 3. Uttagningen till olympiatravet är en riktig höjdare även om några är ren utfyllnad. Min vinnare är 4 Kito Du Vivier. 3 Going Kronos har en del att bevisa i mina ögon och 5 Torvald Palema kanske behöver det här loppet innan han är på topp. Loppets kantboll är 6 Spring Ray som är helt bortglömd.

Avd 4. Normalt skall 7 Gidde T.H. ha en mycket bra chans att vinna klass III försöket. Farligast emot är 1 Somvictor som har tre raka för Thomas Uhrberg. 4 Tanker skall vara en hårding och är nog med på målfotot. Övriga med viss chans är 2 Bambino Launcher och 6 Trade Silvio. Jag har lite feeling för att man kan gå kort i det här loppet

Avd 5. 10 Umbrella Hornline har kapacitet att svepa det här gänget på bortre långsidan under förutsättning att formen är på topp. 3 Electra Bark är experternas vinnare och hon verkar även bli streckfavorit. Någon av 2 Filippa Balance, 5 Dame Ohrly och 11 Komloss kan säkert överraska med klaff på löpningen.

Avd 6. Det kan vara svårt att gå emot 1 Global Investment som troligen tar ledningen. Jag vill dock varna för 6 Turnaround som ledde till det var 30 meter kvar senast och som nog vunnit utan tryckare 700 kvar. Om det blir körning mellan dessa så kan 3 Ron Keeper och 4 King Of Mystic profitera på det, liksom även 8 Ultimo Håleryd. En kantboll, mer från hjärtat än hjärnan är 2 Flowers Victory.

Avd 7. 1 Conrads On Line bör leda detta från start till mål. Risken är att ingen offrar sig. Har jag fel i min analys så är det genast vidöppet. 3 Cadeu K är stark, 4 Garland Kronos och 5 Coolman Crown har kapacitet att speeda en bit. Övriga ej helt chanslösa, men beroende av hur loppet blir kört, är 2 Across The Line, 10 Emotional Dust och 11 Juvel Neo.

Inga kommentarer: