söndag, april 13, 2008

Det är svårt att få det att klaffa

Det vill sig inte riktigt. Mönstret upprepar sig och Jim Frick vann fel lopp igen, precis som i december.
Han får väl sända en tacksamhetens tanke till några av Sveriges elitkuskar som bäddade för skrällen. Första varvet något över 10,0 då blir det trötta ben på slutet.
Jorma Kontio passade på att ta årets första V75-seger och det hade jag inte memorerat in.

Annars tycker jag att jag var betydligt bättre ute än de sk experterna, det känns skönt att det börjar bli en vana.
Dagen gick i alla fall ihop med några tvillingar och vinnarspel samt två femmor på V75.

Nästa lördag blir det några riktiga race, finalen i olympiatravet bland annat. Det har varit mycket surr om Wild Cards efter diverse återbud och hur Colombian Necktie har gjort sig förtjänt av en plats i finalen kan man fråga sig. Visst har hästen kapacitet att segerstrida men formen och stabiliteten verkar saknas. Spårlottningen kommer att bli spännande och kanske avgörande för utgången av loppet.
Jag kan inte tänka mig annat än att Torvald Palema får sista platsen och med lite tur i lottningen så är vinnaren klar redan nu. Torvald till ledningen, släpper till Adams Hall och sedan avgör Torvald via Open Stretch - eller?

Får jag tid så lägger jag ut min analys av loppen nästa lördag.

Inga kommentarer: