lördag, april 26, 2008

V75 på Umåker

Förra gången var jag rätt ute igen. Tyvärr så missbedömde jag utdelningen och stod över V75-spelet.
Fama Currit inledde omgången som jag anade. Vidare vann min vinnare Torvald Palema Olympiatravet till drygt åtta gånger pengarna, synd bara att inte Finders Keeper var tvåa.
Go On Pale i sista avdelningen trodde jag på men jag varnade för Master Växus.
Åke`s femtiooddsare hittar jag inte om jag inte helgarderar det loppet.
I övrigt så vinner Per Linderoth med Elin´s Pride och Björn Goop vinner de andra två loppen. Det hade varit svårt att missa sex rätt om man spelat.
Nu blev det några kronor på vinnarspel och tvillingar så det finns ingen anledning att gråta över spilld mjölk.

Men så är det med trav, ibland får man nöja sig med det lilla, det är bara att ta nya tag.

Dagens omgång på Umåker verkar en aning avslagen. Björn Goop, Örjan Kihlström, Åke Svanstedt och Thomas Uhrberg har lämnat Walk Over.
Samtliga avdelningar verkar ojämna och det finns några hästar som höjer sig över mängden i varje lopp. Det kan bli en favoritomgång likaväl som en skrällomgång - där helgarderade jag och i dag så spelar jag och hoppas på skrällar.


Bilden på Digger Crown och Stig H Johansson har tagits av Kanal 75

Kommentarer, lopp för lopp.

Avd 1. 2 Arnie´s Super Play kan bli svår att knäppa om han når ledningen. 1 Balder Exclusive har tre raka andraplatser på Valla och med en smygare och lucka på upploppet kan han få loppet. 7 Hugg Lloyd har kapacitet att överraska och rensar friskt i kuponghögen. 3 Instep gjorde en bra årsdebut men kommer knappast till ledningen här. Det kan vara heltäckt med dessa.

Avd 2. 9 Ninia De Mortree är min vinnare i stoloppet. Karis andra häst i loppet, 12 Electra Bark kan bli värst emot. 7 Finest Kemp och 3 Fiona Septim är experternas tips men jag är tveksam, men de måste streckas. Två riktiga kantbollar från bra lägen (springspår) är 13 Vega Fina och 14 Drottning Ingrid – se upp! Med fem streck så är man kvar.

Avd 3. 3 Digger Crown till ledningen, det luktar spets och slut, en vettig spik. För den som söker motspel så kanske 6 Giant Superman har hittat formen (går dock med skor denna gång) och 7 Mon Ami är nog bättre än raden. 9 Nine One One L kommer inte att göra bort sig heller, ett tvillingdrag? Thomas Uhrberg varnar för 1 Speeden – varför kan man undra?

Avd 4. Klass III är ett öppet lopp med relativt orutinerade hästar. Kan 1 Hurricane Face hålla upp ledningen så blir det svårt för övriga. Men Robban lär väl också köra för ledningen med 2 Simb Tyrant och från springspår kommer 6 Newton Ness i samma ärende. Mycket talar för överpace vilket bäddar för en överraskning, varför inte 8 La Bella Still? Med tre till fyra streck så hålls spänningen vid liv.

Avd 5. Så var det dags för ”isbjörnarna” igen, det måste vara travets svar på damfotboll. 15 Lundås Emile står svårt till och måste runda hela fältet för att vinna. Jag är inte helt säker på att hon klarar det. En eller många? Jag förordar de senare alternativet och betonar många. 5 Ljusnetroll, 6 Horgen Kinge, 12 Vimseld och 14 Slettvold Rambo är några av dem som kan sätta nosen först. Två roliga drag kan 3 Pyroll och 4 Horgen Lomen vara men då måste allt stämma.

Avd 6. 3 Nobless Amok gjorde ett bra lopp senast, frågan är dock om hon kommer till spets där hon gjort sina bästa lopp. 5 T.M Avenue, 6 Asterix Tooma, 7 Mo Brynolf och 9 Rasmus Eme är de främsta hoten. Jag höjer även ett varningens finger för 4 Victory Zoot som har kapacitet att lägga hela gänget på rygg om han får rätt lopp. Med fem streck så är man kvar till sista avdelningen.

Avd 7. I sista avdelningen är tre av förhandsfavoriterna strukna. Något förvånande verkar 3 Totti Bob bli favorit (tar nog ledningen, men släpper?). Jag tycker att 9 Francoso, 11 Born To Dance och 4 Jojo Orly är bättre hästar. 7 Sun Power C.G. har hävdat sig bra i hårda sällskap på slutet och skall nog inte underskattas i det här gänget – sämst plats. För chanstagare kan det vara en kul spik och på en tvilling är han självklar.

Inga kommentarer: