lördag, april 26, 2008

Hur får du dagarna att gå?

En konstig fråga men väldigt vanlig måste jag tillstå. Nu när vi har bokat flyg- och tågbiljetter för färden till Sverige så undrar jag var mer än 200 dagar tog vägen? Tiden bara rinner i väg och det är svårt att få den att räcka till.
Jag är övertygad om att min uppfattning delas av många pensionärer i Sverige och alla som har hus och hund vet hur det är, det finns alltid något att sätta händerna i.
Att sitta i en solstol vid polen med en god bok blir det inte så mycket tid till, även om det förekommer.
På söndag åker vi till Bangkok och på måndag besöker vi ambassaden för att få Yayas uppehållstillstånd infört i passet. Lite shopping räknar vi också med att hinna. Jag behöver nya joggingskor, de gamla är utslitna trots att jag bara haft dem i ca sex månader. Det kanske inte är så konstigt då det blir mellan 50-70 km promenad/jogging i veckan.
Tisdag fm åker vi tillbaks till Surin.
Vi hade tidigare planerat att hämta Yayas uppehållstillstånd i samband med resan till Sverige men nu har ambassaden ytterligare försämrat servicen genom att införa tidsbeställning för viseringsärenden från den 1 maj. Så för att ha lite extra marginal så blev det en oplanerad resa till Bangkok.
När jag började kolla priserna på flygbiljetter så fick jag nästan en chock, Thaiair begärde drygt 114 000 bath för två biljetter. Efter lite koll på Internet lyckades jag boka två biljetter hos Finnair för något under 65 000 bath, snacka om rabatt. Vi får dock bara ha 20 kg bagage på Finnair och dessutom blir det en övernattning på Arlanda. Det handlar ändå om en besparing på mer än 8000 Sek.

Inga kommentarer: