onsdag, april 02, 2008

Hit men inte längre…

När semifinalen skulle börja drog ett åskregn in över byn och fotbollsplanen förvandlades på några få minuter till en leråker. Även om vi inte var favoriter så hade jag räknat med en viss chans tills detta hände.
Men efter 20 minuters häftigt regn började jag känna dåliga vibbar. Med några få undantag så spelar vårt lag i vanliga träningsskor medan motståndarlaget var utrustade med dobbförsedda fotbollsskor.
Mina farhågor besannades ganska snabbt, mina spelare halkade omkring som ”Bambi på hal is” vilket hade ett visst underhållningsvärde hos publiken som hade väldigt roligt. Den ena dråpliga situationen efter den andra uppstod. Smutsig är bara förnamnet.

Motståndarna behärskade underlaget betydligt bättre och vann slutligen matchen med 3-1.

Efter att ha fått hämta skadade spelare i match efter match är nu ambulansen stationerad på skolan under tiden matcherna spelas. Ok, det är på skoj men det finns mycket prestige i varje lag. Man bangar inte för närkamperna eller nickduellerna, här är det bara vinst som räknas.

På fredag avslutas cupen med finaler i de olika klasserna samt en match mellan ”Big Boys” i 19 olika byar. Jag vet inte hur man fastställer vilka som skall spela i vilket lag. I vilket fall som helst har de bestämt (utan att fråga mej) att jag skall spela i det ena laget!!!!

I morgon köper jag dobbade dojor och benskydd och sedan blir min målsättning att ta mig levande igenom matchen.

Grejar jag det så kommer ett nytt referat på fredag.

Inga kommentarer: