lördag, mars 21, 2009

V75 på "hemmaplan"


Förra veckan stod jag över och det innebär att jag har en sparad slant som kommer väl till pass idag.
Vem har kommit på idén att köra V75 i Norge? Fullständigt värdelöst om man inte gillar typ skraplotter, lotto, Keno och liknande slumpspel.
Vitsen med trav är ju att man själv har möjlighet att analysera och värdera olika hästars chanser, så Norge – nope.
Bergsåker bjuder på hyfsade lopp men Järvsöfax deltagande reducerar V75:an till en V65:a.
Det ser tämligen enkelt ut men med en eller två skrällar så kan det bli femsiffrigt ändå.
Skulle det visa sig att jag är fel ute idag så skyller jag det på värmen. Vi har 35,4 grader för tillfället så det är shorts som gäller.

Kommentarer lopp för lopp.
Avd 1.
11 Einar Celeber stressade upp sig från innerspåret senast. Före det så hade han två imponerande segrar. Normalt bör han vinna detta. 6 Elite Farming med Björn Goop är första utmanare. 4 T M Avenue, 1 O J’s Nasdaq och 9 Bourbon Tooma är inte heller helt golvade om det strular för Einar. 8 First Chill, nu med lopp i kroppen, vill jag också varna lite för.

Avd 2. Ett mycket öppet lopp. 8 Rife The Brand har imponerat på mig men spåret sätter ned chanserna. 9 Chuck Lidell har svarat för några fina insatser på slutet och 5 Ladies Man och 10 Invested Love har tre raka i raden. 3 Big Nevada gjorde ett bra lopp efter galopp, på Valla näst senast och utan galopp så blir han giftig, möjligt – spets och slut. Streckar man på så kanske 12 Womanizer också skall med på kupongen. Hjärnan säger 3 Big Nevada och hjärtat säger 8 Rife The Brand.

Avd 3. Det här vinner 10 Intoxicated och jag spikar. 2 Dig For Dollars är alldeles för ojämn för att passa mig men lite körning från början mot 3 global Investment är inte helt fel för min vinnare. Har man inte nerver av stål så streckar man även 2 Dig For Dollars, 1 Go On Pale, 7 Acclaim och 3 Global Investment. Vill man ha både hängslen och livrem tar man även med 4 Global Glide och 5 Super Light.

Avd 4. Stolopp, tillika lärlingslopp då ringer skrällvarningsklockorna. Tipsettan sätter jag i alla fall för 2 Hepburn Broline och Sara Swan. Oavsett om hon får ledningen eller inte bör det vara en bra chans. Med ett något så när normalt löpningsförlopp så är 7 Frillan Filiokus, 10 Rydens Danessa, 1 Karma Zet och 12 Babakova Bob värsta motbuden. Men som sagt varning för skräll.

Avd 5. Jag spikar 8 Järvsöfax då värsta motståndet 14 Åsajerven fått bakspår. Kort distans är väl inte en önskedröm direkt men det här är han skyldig att vinna.

Avd 6. Kan 2 Super Mac Håleryd köras barfota så får övriga någonting att bita i. 3 Bonus Käll är nog bäst av Stig H:s två i loppet. 10 Junction låter stallet uppåt på men läget är väl inte det bästa och 11 Hobgoblin gjorde det bra senast, smygläge nu och med Örjan i vagnen så kan han kanske överraska. 8 Martin L Sisu är betydligt bättre än raden och det är en riktig rysare men som vanligt har han haft otur med spåret.

Avd 7. Efter vad 12 Teaser Elegant visat på slutet är det svårt att gå emot honom. Visserligen har han ett tråkigt utgångsläge men det kompenseras i viss mån av distansen. Jag tycker dessutom att han möter ett enklare motstånd än i de två senaste starterna. Han bara vinner och jag spikar. Vid gardering räknas 2 Infatti November, 1 Jenspeter Hornline och 9 Verdi Sund.

Inga kommentarer: