lördag, mars 14, 2009

I arbetstagen...

I veckan har jag skrapat, spacklat och slipat husgrunden. I går grundmålade jag och tre timmar senare startade ett riktigt åskväder med kraftiga vindar, blixtar och rejält med regn. Det mesta av grundfärgen regnade bort så det jobbet är fortfarande ogjort.
Det var ett ihållande oväder som drog över Isan under natten och inte förrän framåt morgonen slutade regnet. Men det torkar upp snabbt och vid halvåtta drog jag iväg på en motionstripp. Det var kallt och ruggigt och det blåste ganska bra men det blev nästa 14 kilometer ändå. När jag kom hem och kollade termometern blev jag ordentligt förvånad trots att jag upplevt det lite kyligt.
Det visade sig att vi bara hade drygt 20 grader, en sänkning med nästan 16 grader sedan gårdagen. Men det är i alla fall varmare här än vad det är hemma i Sverige.

Inga kommentarer: