tisdag, oktober 20, 2009

Det som sket sig...

Det var tur att de inte fyllde igen hålet efter det att de åtgärdat läckan den var nämligen inte åtgärdad. Det var inte tätt mellan rör och tank så det blev till att ta bort mer betong och gräva ett större hål.
Det som skulle ta några timmar handlar nu om dagar. Tänk om de hade gjort rätt första gången. Den här gången har både Yaya och jag kollat jobbet löpande och när det funnits skäl att ifrågasätta så har vi gjort det.

Nu verkar det som om det skulle vara tätt, men för säkerhets skull får igenfyllandet och gjutningen anstå tills i morgon – liksom betalningen. Att inte betala handpenning eller förskott innan jobbet slutförts var det första jag lärde mig efter det att vi köpt huset.

TT&T dök också upp under dagen och de första de gjorde var att bryta linjen så att även Internet upphörde att fungera. Men skam den som ger sig, till slut hade de hittat felet. Det var tydligen någon tråd som hade lossnat i en fördelningsplint och gjort att det blev avbrott på vår ledning. Med ett förflutit i branschen var jag lite intresserad av att veta hur det gått till och hur det kunde höras ett brummande ljud i telefonluren om det var ett avbrott. Något svar fick jag naturligtvis inte men jag är nöjd med att ha en telefon och fax som fungerar igen.
Lägg särskilt märke till stegarna på biltaket, de är av bambu, bambu velly well som man säger här.

Inga kommentarer: