fredag, oktober 16, 2009

Kommunikationsproblem

Idag besökte vi TT&T, vår telefon- och bredbandsoperatör. Jag hade bland annat några frågor angående en faktura som vi inte fått och en annan faktura som var betald men där vi inte hade något kvitto. Mijo hade betalt räkningen strax innan vi återvände.
Att komma till TT&T det är som att besöka en djurpark och försöka prata med primaterna, kommunikationen fungerar inte och det är bara förnamnet.
Tjänstgörande primat talade om att hon alltid, utan undantag, häftade kvittot på fakturan när betalning skett och hon kom mycket väl ihåg att Mijo hade betalt. Då ställer jag den självklara frågan, ur mitt perspektiv vill säga. ”Om det nu är som du säger varför finns det inga hål efter häftklammer på vår faktura?????”
”Det kan väl inte jag svara på” säger primaten.
I det läget hade det börjat ryka ur öronen på mig så jag fann det för gott att lämna parken, förlåt kontoret menar jag naturligtvis.
Nu var det inte den betalda fakturan som var de viktigaste utan huvudfrågan var varför vi inte hade fått någon faktura för ADSL-abonnemanget för innevarande period?
Svaret på den frågan var att fakturorna skickas ut från Bangkok, så vi fick väl ringa dit och fråga. Man tror inte att det är sant, kundvård vadå?

Inga kommentarer: